Veelgestelde vragen


Dit zijn de vragen die ons het meest gesteld worden:

Waarom zijn de telefoons bij Chinamobiel zo goedkoop?

Chinese telefoons zijn niet zo bekend als grote merken zoals iPhone of Samsung. Voor de toestellen die wij verkopen worden namelijk niet zulke grote (dure) reclamecampagnes gevoerd. Telefoons van bekende merken worden vaak ook in China gemaakt, vaak zelfs met onderdelen van dezelfde fabrikanten als die van onze merken. Een groot deel van het prijsverschil komt dus doordat u niet voor het (dure) merk betaalt.


Waarom Chinese smartphones?

Behalve de enorm voordelige prijzen koopt u bij Chinamobiel ook een telefoon van hoge kwaliteit. Lees er meer over op de pagina Onze merken.


Jullie verkopen 4G-toestellen, welke frequenties worden door Nederlandse providers ondersteund?

Ook Chinese smartphones zijn er tegenwoordig met 4G en het worden er steeds meer. In Nederland zenden de providers op de volgende frequenties uit:
KPN: 800, 1800 en 2600 MHz.
Vodafone: 800, 1800 en 2600 MHz
T-Mobile: 900, 1800, 2600 MHz
Tele2: 800 en 2600 MHz

Alle toestellen die wij verkopen ondersteunen een van deze frequenties. Vaak twee en soms drie. Bekijk voor alle ondersteunde frequenties de specificaties van het toestel.

We raden u aan bij uw provider de dekking te controleren van bijvoorbeeld uw woonplaats


Zijn de toestellen van Chinamobiel simlockvrij?

Ja. Alle toestellen die wij aanbieden zijn simlockvrij.


Welk besturingssysteem zit op de smartphones?

De toestellen van Chinamobiel zijn voorzien van Android.


Past de oplader in een Nederlands/Belgisch stopcontact?

Ja. Alle toestellen die wij verkopen, worden geleverd met een oplader die geschikt is voor Nederlandse/Belgische stopcontacten.


Is het besturingssysteem in het Nederlands?

Ja. Al onze smartphones zijn voorzien van Android en zijn gewoon in het Nederlands instelbaar.


Heb ik garantie?

We geven 12 maanden garantie op onze smartphones. We zullen u dan ook nooit doorverwijzen naar de fabrikant. Zie onze garantievoorwaarden.


Kan ik mijn toestel omruilen of mijn geld terugkrijgen als ik niet tevreden ben?

Ja. U krijgt bij ons 14 dagen bedenktijd over de aankoop. Deze zogenaamde afkoelingsperiode gaat in zodra het toestel aan de deur in ontvangst is genomen. Indien het toestel in ongebruikte staat is, dan kunt u het probleemloos bij ons omruilen of het aankoopbedrag terugkrijgen. Zie onze retourpolicy voor meer informatie.

Wat is de levertijd?

Wij leveren tussen 6 tot 12 werkdagen. Dit is een richtlijn maar geen harde garantie. Gemiddeld ontvangt u uw toestel binnen twee weken.


Bezorgen jullie buiten Nederland/België?

Nee, wij leveren alleen in Nederland en België.


Het internet op mijn smartphone doet het niet, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat u het internet handmatig moet instellen. Klik hier voor een uitgebreide uitleg.


Er zit geen handleiding bij mijn toestel, waar is die verkrijgbaar?

Helaas wordt er zelden een uitgebreide handleiding meegeleverd bij (Chinese) smartphones. Google biedt gratis handleidingen aan waarin alle functies van Android 5.0 (Lollipop) en Android 6.0 (Marshmallow) uitvoerig in het Nederlands worden beschreven. Mocht u toch vragen hebben, mail dan gerust.